odpowiedz

Domy weselne - negocjacje-cena-jakość

Germana ten post 26-05-2015 10:03
Na zakładanie wątku ślubnego jest dużo za wcześnie, więc zakładam temat dotyczący formalności związanych z organizowaniem lokalu na wesele. Wszystko to dopiero przede mną, ale chcę się w najbliższym czasie zorientować, jak to wygląda u mnie w mieście i okolicach. Powiedzcie mi, foremki, o co pytać dzwoniąc/przychodząc do takiego lokalu? Mniemam, że o cenę najpierw, ale co jeszcze? Nie mam bladego pojęcia, jak się za to wziąć, żeby nie wyjść na kompletnego laika i żeby też nikt mnie nie oszukał wykorzystując moją wiedzę. Pomożecie?
Sirsa ten post 11-06-2015 18:31
O co ja pytałam:

Ile za osobę?
Czy alkohol jest w cenie?
Jak jest płatny- od osoby czy od butelki?
Czy można przynieść własny?
Ile wynosi ewentualne korkowe?
Jeśli ich - to jakie marki i rodzaje (np. jakie wino)?

Jak długo trwa impreza?
Czy może się skończyć później?
Czy trzeba za to dopłacic?
Czy dopłaca się za wszystkich gości czy tylko za tych co zostali?

Co jest w menu?
Ile potraw - ciepłych zimnych?
Czy są donoszone czy tylko okreslona ilość porcji?
Czy w bufecie czy donoszone przez kelnera?
Czy można zmienić menu i dopasować do własnych życzeń?
Ile to kosztuje?
Czy tort jest w cenie?
Jeśli nie, to ile trzeba dopłacić za niego?
Czy jest tzw. stół wiejski - jak płatny, od osoby czy od stołu?
Jak wyglądają napoje?
Jakiej firmy (wolę coca-colę od pepsi) i w jakich butelkach?
Nie znoszę butelek 2l, napoje się wygazowują, chciałam napoje 0,2l.
Czy można spróbować potraw weselnych? Czasem robią specjalne degustacje, czasem trzeba przyjść do restauracji i zamówić te potrawy?

Jaki jest wystrój sali?
Za co dopłacasz a za co nie?
Jakie są okrycia na krzesła?
Jaka jest zastawa i sztućce?
Czy są karteczki dla gości z imionami?
Czy jest menu drukowane na stole?
Czy stoły mogą być okragłe czy musi być np. U?
Ile osób może wejśc na okrągły stół?
Jaką powierzchnię ma sala?
Ile osób wchodzi do sali?
Ile metrów na taniec, a ile na stoły?
Czy jest miejsce na orkiestrę?
Czy jest stół/ pokój dla orkiestry oraz dla fotografa?
Czy w hotelu jest inna impreza?
Jeśli jest, to jak się je oddziela?
Czy zapewniają przywitanie (chlebem i solą)?

Jak wygląda płacenie i rezerwacja?
Na ile można zarezerwować bez płacenia?
Ile wynosi zaliczka na pełną rezerwację?
Kiedy należy wpłacić resztę i w jakich ratach?
Do kiedy można zmieniać liczbę gości?
Jakie sa warunki umowy?
Czy mogą ja wypowiedzieć, pod jakimi warunkami?

Czy na weselu może być barman?
Z jakich alkoholi może korzystać - swoje czy ich?
Czy mogą być inne atrakcje, np. śpiewanie przez kogoś znanego albo sztuczne ognie?

Ehhhhhhh, jak sobie coś przypomnę, to powiem;-)
Germana ten post 24-06-2015 16:30
Sirsa  jestem w szoku, jak ochłonę, to będę dopytywaćUśmiechnięta Wielkie dzięki!
Feris ten post 30-06-2015 15:21
1 Jesli alkohol chcemy zapewnic we wlasnym zakresie zapytać o:
- czy na wejsciu podawany jest szmpan, jesli tak to jakiej marki, jesli nie czy jest mozliwosc dostarczenia do podania gosciom.
- "korkowe" - czyli opłate za wprowadzony alkohol do lokalu
- miejsce pod kluczem na alkohol dostępne tylko dla wybranej osoby np. ojca pana lub panny mlodej.
- czy podają alkohole kolorowe i w jaki sposób i za jaką cene? Lub czy można takie alkohole mozna wniesc do lokalu przed imprezą.
- czy jest możliwość ustawienia barku z alkoholami kolorowymi, do samodzielnej obsługi. ( u mnie tak było, wina i likiery stały na stoliczku i kto miał ochote to się obsługiwał Uśmiechnięta, a jak brakło to któryś z tatusiów dostawiał odpowiedni trunek )

2. Tort i ciasta
- czy jest możliwość wprowadzenia wlasnych ciast i tortu ( u mnie w lokalu nie bylo wolno, na szczescie udalo sie tort wynegocjowac, bo piekła go znana w moim miescie kobieta )
- jesli ciasta brane są z po za lokalu to skąd dokładnie ( latwiej wtedy sprawdzic jakos i zdanie innych na temat tych wyrobów )
- jesli ciasta ich, czy oferują porcje pakowane dla gosci na "do widzenia" i jak wyglądają opakowania.

3. Wiejski stół
Jeśli mamy możliwość załatwienia taniej/lepiej/czy po prostu br. swojsko własnych wyrobów wiejskich to czy jest możliwość wprowadzenia ich do lokalu.

4. Nocleg
- Jesli lokal oferuje miejsca hotelowe dla gosci sprawedzic koniecznie jak wygladaja no i jesli bedziemy miec duzo korzystających probowac zbijac z ceny.
- Zapytac czy w ofercie mają noc poślubną dla młodej pary gratis.

5. Wystrój
- Czy za wystrój dodatkowo płacimy, jesli tak to za co, ile i dlaczego tak drogo?
- Czy jest możliwość własnego wystroju sali

Ja sie jeszcze pytałam o miejsce dla psa hehe bo akurat było to dla mnie istotne.
Alexa21 ten post 03-07-2015 00:41
A ja jeszcze podczas rozmowy z koleżanką, wpadłam na jeszcze jedno. To już dotyczy uroczystości w kościele, ale może się przyda. Często jest tak, że w kościele jest kilka ślubów po sobie (14:00, 15:00, 16:00 i 17:00) i jest kłopot z wystrojem. Ołtarz oczywiście można szybko zmienić, ale na resztę nie bardzo jest czas. Może więc warto spotkać się z pozostałymi pannami młodymi i ustalić tę kwestię? Moja koleżanka ustaliła z dziewczynami jeden wystrój, zamawiany u jednego kwiaciarza, super się złożyło, że były zgodne. Ale czasem problem jest. Jak było u Was?

I jeszcze pytanie: korkowe dotyczy każdej sytuacji, kiedy wnosimy swój alkohol czy tylko takiej, kiedy lokal posiada koncesję, a więc sam alkohol oferuje, a my jednak wolimy wnieść swój?
KAya ten post 03-07-2015 14:29
Ludzie, ratunku, po co zawracacie sobie głowę jakimiś nudnymi pustymi zajęciami i organizacją ślubu, który za jakiś czas zastąpicie kolejną uroczystością,tym razem rozwodową. Może lepiej zadbać na starcie o związek, rozmawiać ze swoim facetem, wyjechać z nim, zrelaksować się itd.itp. Zacznijcie żyć dla siebie a nie dla innych!!!
ziraja ten post 06-07-2015 17:28
Kiedyś na zlecenie katalogu obiektów weselnych napisałem artykuł z kilkudziesięcioma pytaniami jakie można zadać właścicielom sal.

Poniżej przedstawiam jego treść:

Zorganizowanie najważniejszego dnia w życiu to wielkie wyzwanie pochłaniające duże koszty oraz wiele energii. Najistotniejszym elementem imprezy weselnej jest sala, w której ona się odbędzie. Dlatego uważam, że warto się zapoznać się z poniższym poradnikiem prezentującym listę pytań jakie należy zadać właścicielowi bądź przedstawicielowi lokalu, w których chcielibyśmy zorganizować naszą imprezę weselną. Uzyskanie kompletu odpowiedzi na poniższe pytania zdecydowanie ułatwi nam wybór.

Gdzie zorganizować wesele? Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta dlatego warto sprawdzić następujące elementy:

1. Czy posiadacie Państwo pokoje noclegowe lub ofertę pobliskich hoteli? Kiedy goście muszą wymeldować się z pokoi?

2. Jaka jest minimalna ilość osób za jakie trzeba zapłacić aby zorganizować wesele?

3. Czy jest parking i czy są pobierane jakieś opłaty?

4. Czy to miejsce na wesele posiada klimatyzację i czy są pobierane dodatkowe opłaty za jej używanie?

5. Czy jest wydzielone miejsce dla palących?

6. Z czego jest wykony parkiet? Czy jest ślisko? Jak duża jest powierzchnia taneczna? Czy orkiestra znajduje się w tym samym pomieszczeniu co stoliki?

7. Czy jest dostępny osobny stolik dla zespołu, kamerzysty i fotografa ? Czy płacimy za te osoby pełna opłatę? Czy są zniżki lub możliwość ustalenia odrębnego menu dla tych osób?

8. Jakie są opłaty za dzieci? Czy posiadają Państwo udogodnienia dla karmiących matek?

9. Czy można przynieść własny alkohol? Czy pobierana jest tzw. opłata korkowa? Jeżeli tak to w jaki sposób jest liczona? Jakie są ceny alkoholu w lokalu i jakie marki są dostępne? Kto dysponuje alkoholem? Gdzie przechowywany jest alkohol i kto ma dostęp do tego miejsca? Czy jest to miejsce pod kluczem? Czy jest dostępna lodówka na alkohol i czy są z nią związane jakieś opłaty?

10. Gdzie można skosztować potraw weselnych? Czy zapewniają Państwo darmową degustację potraw weselnych?

11. Czy jest dostępny tzw. stół wiejski”? Czy można dostarczyć własne wyroby? Jakie są opłaty?

12. Czy możemy po weselu zabrać jedzenie? Kiedy można je odebrać? Czy zapewniają Państwo pojemniki?

13. Gdzie usytuowana jest kuchnia? Czy widać ja z sali?

14. Jak wygląda zastawa i szkło, które będzie używane na ślubie. Czy jest możliwość zobaczenia kuchni?

15. Czy płacimy za stłuczoną zastawę i kieliszki? Jeżeli tak to jakie są koszty?

16. Ile kawy, herbaty, soków, wody przypada na jedna osobę? Jakie są ewentualne dopłaty?

17. Czy w cenie są owoce? Jeżeli nie to jakie są koszty? Jakie owoce pojawią się na stole i w jakich ilościach?

18. Czy w cenie są ciasta i tort? Jeżeli nie to jakie są koszty? Ile ciast pojawi się na stole i ile przypada na jedną osobę? Czy można wnieść swoje ciasta i tort? Czy są jakieś opłaty z tym związane?

19. Czy jest chłodnia na tort i ciasta? Jaka jest maksymalna średnica tortu aby nie było problemów np. z przeniesieniem go przez drzwi ?

20. Jaka jest ilość gorących posiłków, ilość zimnych przekąsek. Czy można gdzieś zobaczyć przykładowe menu?

21. Czy posiłki przygotowywane są na miejscu czy zajmuje się tym jakaś zewnętrzna firma. Proszę powiedzieć coś o kuchni i kucharzach.

22. Jakie napoje są serwowane na weselu? Proszę podać marki napoi. Jaka jest pojemność butelek stawianych na stole? Czy soki podawane są w kartonikach czy w dzbankach?

23. Czy gwarantujecie Państwo szampan na powitanie? Jeżeli tak to jakiej jest marki i czy są jakieś dodatkowe opłaty?

24. Czy gwarantujecie Państwo powitanie chlebem weselnym i solą? Czy są jakieś dodatkowe opłaty?

25. O której godzinie musi skończyć się bal weselny? Czy jest możliwość przedłużenia tego czasu i czy są z tym związane jakieś opłaty? Jeżeli tak to jakie.

26. Czy zgodzą się Państwo na przeprowadzenie pokazu sztucznych ogni? Czy mogą Państwo zapewnić jakieś dodatkowe atrakcje?

27. Czy można zobaczyć toalety? Czy w czasie wesela będzie ktoś odpowiedzialny za czystość toalety i jej wyposażenie w ręczniki, papier, mydło?

28. Czy udostępnią nam Państwo miejsce na przechowywanie cennych rzeczy i prezentów? Czy Posiadacie Państwo sejf? Czy poniesiemy za to jakieś opłaty?

29. Czy Państwa sala do wynajęcia posiada szatnię? Czy w czasie wesela będzie ją ktoś obsługiwał? Czy pobierane są za korzystanie z szatni jakieś opłaty?

30. Do kiedy należy podać ostateczną liczbę gości? Do kiedy należy ostatecznie ustalić menu?

31. Czy w czasie ślubu będzie dostępny ktoś z kadry kierowniczej?

32. Czy możemy przyjrzeć się organizacji innych wesel? Kiedy można się umówić i na jakich zasadach?

33. Jaka jest wielkość zaliczki? Kiedy trzeba ją wpłacić ? Kiedy płacimy resztę ? Czy są jakieś udogodnienia jeżeli chodzi o spłatę ?

34. Czy możemy sami wybrać zespół muzyczny ?

35. Czy prąd, gaz, woda są wliczone w cenę wynajmu czy płaci się za nie dodatkowo. Czy za oświetlenia wykorzystywane przez płaci się dodatkowo?

36. Jak będzie udekorowana sala i stoły? Czy mamy wpływ na dekorację. Jak będzie wyglądała dekoracja. Czy dekoracja jest w cenie? Jeżeli nie to jakie są koszty?

37. Czy za obsługę dodatkowo płacimy? Ile kelnerów przypada na jedną osobę. Czy mogą Państwo powiedzieć coś o ich kunszcie i kwalifikacjach ?

38. Pod jakimi warunkami mogą nam Państwo wypowiedzieć umowę ?

39. Czy obok będą odbywały się inne imprezy? Czy nie będziemy sobie przeszkadzać?

40. Czy możemy sami zaproponować układ stołów na sali restauracyjnej?

41. Ile pieniędzy trzeba wpłacić aby zarezerwować termin wynajmu sali?

42. Czy jest jakiś portal ślubny, na którym można przeczytać opinie na temat obiektu.

43. Czy w czasie wesela inne sale są zamknięte dla gości z zewnątrz?

44. Czy siedzenia i stół pary młodej będą przystrojone przez lokal? Czy to jest w cenie?

45. Czy posiadają Państwo świeczniki? Czy udostępniają Państwo wazony na kwiaty? Czy serwetki są w cenie?

46. Czy są krateczki z imionami dla gości. Kto będzie je rozkładał na stołach? Czy to jest w cenie ? Czy możemy sami decydować o rozmieszczeniu gości?

47. Czy w obiekcie znajduje się agregat prądotwórczy? Czy w razie braku prądu poniesiemy dodatkowe koszty za korzystanie z agregatu?

48. Jakiej pojemności kieliszki Państwo posiadacie? Czy możemy wybrać pojemność jaka nam odpowiada?

49. Od jak dawna działa Państwa lokal? Jak wiele imprez zorganizowaliście Państwo w Tym czasie?

50. Czy mieli Państwo jakieś wpadki w czasie organizacji wesela i jak sobie Państwo poradzili?

Pytania oczywiście są bardzo szczegółowe i mogą wydawać się dziwne. jednak w praktyce często zdarzają się nieprzewidywalne rzeczy. Nie raz słyszałem bądź czytałem o strasznych przypadkach kiedy okazywało się, że wesele nie udało się ze względu na lokal weselny. Wszystkie ustalenia należy szczegółowo zawrzeć w umowie wynajmu, w przeciwnym wypadku może okazać się, że będziemy mieli problemy.

Jeżeli chcesz aby ślub przebiegł po Twojej myśli i nie było żadnych zaskakujących i nieprzyjemnych niespodzianek zmodyfikuj odpowiednio te pytania i bez wahania zadaj je właścicielowi obiektu.
Niedoświadczona ten post 22-07-2015 01:16
Dzięki Wam za te pytania. Wyszukałam w necie już kilka sal na podstawie informacji ze stron takich jak http://www.lokaleweselne.pl/ Teraz muszę je odwiedzić i pozwolę sobie wykorzystać Wasze pytania.
Sylwia ten post 13-01-2017 13:11
jeżeli sami musicie zorganizować imprezę bardzo dobra firma która może wam z w tym pomóc jest Media Service zajmują się oświetleniem i całą oprawą imprez
Kicia ten post 23-11-2017 17:12
eśli organizujesz przyjęcie w domu weselnym/restauracji/hotelu, to powinnaś dostać listę dań spośród których wybierzesz te, które najbardziej przypadną Ci do gustu. Zapytaj w lokalu które dania są wybierane najczęściej i w których specjalizuje się szef kuchni (które wychodzą mu najlepiej).

Do pytań o lokal dołożę jeszcze pytanie o liczbę osób na jednego kelnera i co proponuje lokal w sytuacji, kiedy z przyczyn losowych niezależnych od nikogo, przyjecie nie może się odbyć i zostaje odwołane kilka dni przed weselem lub nawet w dniu wesela, bo np.: zalało lokal.
odpowiedz

Strona [ 1 2 >> ] z 2