Plastik zalewa nas z każdej strony. Sypkie produkty, takie jak cukier, ryż, mąka, umieszczane były dotychczas wyłącznie w papierowych torebkach. Teraz możemy znaleźć te same produkty zapakowane w gorszych dla środowiska tworzywach.

W tym samym czasie zarówno detaliści, jak i globalne marki umożliwiają konsumentom kupowanie hurtowych produktów całkowicie bez opakowań, na rzecz ograniczenia odpadów z tworzyw sztucznych. Wprowadzane są także opakowania biodegradowalne.

Innowacyjna firma Seed Phytonutrients, założona przez popularną markę L’Oreal, zaskoczyła przemysł kosmetyczny, gdy wprowadziła butelkę szamponu do włosów, która ulega szybkiemu rozkładowi, z zewnętrzną papierową powłoką, w dodatku pochodzącą z recyklingu.

W ciągu najbliższych kilku lat L’Oreal zamierza zrewolucjonizować produkcję papierowych opakowań do produktów kosmetycznych. Klienci  mogą spodziewać się dużo więcej opakowań wykonanych z materiałów pochodzenia biologicznego.