Owies na śniadanie od jakiegoś czasu jest w centrum uwagi, a jeszcze taki z poprzedniego dnia to już must have. Możemy w łatwy sposób przygotować sami niezwykle zdrowy i smaczny posiłek, wykorzystując do tego właśnie owies. Zastąpimy w ten sposób tradycyjne płatki owsiane, które mogą się znudzić.
Polecany przepis łączy w sobie owies z innym ulubionym przez wielu składnikiem, a mianowicie kawą. Wystarczy do jednego naczynia włożyć płatki owsiane, kakao w proszku, nasiona Chia, pokrojone banany i miód. Zalewamy wszystko połową filiżanki kawy i zostawiamy na noc. Rano otrzymujemy energetyzujący posiłek, bezglutenowy i bezmleczny. Możemy podgrzać go lekko, natomiast w upalne poranki najlepiej zjeść na zimno.
Waszej uwadze polecam również nasiona Chia, które przez Azteków uważane były za pomocne w utrzymaniu dobrej kondycji fizycznej i psychicznej oraz bystrości umysłu. Stanowią one bogate źródło kwasów tłuszczowych Omega 3 i Omega 6, witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Wysoka zawartość łatwo przyswajalnego białka i wapnia sprawiają, że są polecane dla diabetyków, gdyż spowalniają wchłanianie cukrów o pozwalają regulować ich poziom we krwi.
Smacznego.