odpowiedz

Odżywianie młodej mamy

Dr Laska ten post 10-12-2015 00:07
Pewnie to wiecie ale dobrze mieć to pod ręką.


Odżywianie przyszłej matki. Zwiększone zapotrzebowanie na składniki odżywcze.

Zdrowy rozwój dziecka w łonie matki zależy w istotnym stopniu od właściwego zachowania ciężarnej, szczególnie od jej rozsądnego odżywiania się. Wbrew powszechnej opinii, zapotrzebowanie energetyczne kobiety w ciąży jest tylko nieznacznie zwiększone. Zdrowa kobieta, nie będąca w ciąży, potrzebuje dziennie około 2200 kcal (9200 kJ).

Nic nie zmienia się w jej zapotrzebowaniu w pierwszym trymestrze ciąży. Od czwartego miesiąca ciężarna kobieta potrzebuje około 300 kcal więcej (1250 kJ), tak więc jej zapotrzebowanie wzrasta do 2500 kcal (10450 kJ).

Odżywianie przyszłej matki

Ważniejsze niż kontrolowane dostarczanie energii jest właściwe zestawienie i odpowiednia ilość składników odżywczych.

W ciąży zwiększa się zapotrzebowanie szczególnie na wapń i żelazo. Wapń jest zużywany przez dziecko do budowy systemu kostnego i zębów. Jeśli kobieta z jakichś względów wyłącza ze swojej diety mleko i przetwory mleczne, to nie dostarcza dziecku odpowiedniej ilości wapnia. Pomocna może okazać się wtedy suplementacja diety preparatami wapniowymi.

Uwaga: Należy pamiętać, że przed przyjmowaniem jakichkolwiek dodatków żywieniowych kobieta w ciąży powinna skonsultować to z lekarzem.




Zalecane jest, aby Rodzice przed planowanym poczęciem wykonali sobie ANALIZĘ PIERWIASTKOWĄ WŁOSÓW

Badanie to pomoże w zaleceniu im właściwej diety, jak również suplementacji.
Jest to bardzo ważne, aby przyszli Rodzice odżywiali prawidłowo zarówno siebie, jak i swoje przyszłe dziecko.

Kobiety w ciąży mają również zwiększone zapotrzebowanie na żelazo.

Dzieje się tak dlatego, że w ostatnich miesiącach ciąży dziecko magazynuje w organizmie żelazo, aby mogło pokryć swoje potrzeby w ciągu 4-6 miesięcy po urodzeniu. Dlatego przyszła matka musi zwiększyć ilość tego składnika w pożywieniu. Ponieważ tylko niewielka część żelaza wchłania się przez przewód pokarmowy, należy zadbać o to, aby ułatwić organizmowi wchłanianie żelaza.
Jak to zrobić? Przede wszystkim ograniczyć picie herbaty, która upośledza proces wchłaniania żelaza, a zwiększyć spożycie witaminy C, która ułatwia ten proces. Przyszłym mamom radzi się także wypicie szklanki świeżego soku pomarańczowego zamiast filiżanki herbaty.

Żelazo jest niezbędnym składnikiem do wytwarzania hemoglobiny, wchodzącej w skład czerwonych krwinek.

Zapobiega niedokrwistości, zwiększa odporność organizmu oraz zapobiega zmęczeniu. Doskonałym źródłem żelaza dla kobiet w ciąży i karmiących matek jest preparat Żelazo Nutrilite*-zobacz, który mamy w naszej ofercie. Ma on postać tabletek do żucia o smaku wiśniowo-malinowym. Podstawowym składnikiem tego preparatu jest dobrze przyswajalny fumaran żelaza. Jedna tabletka tego preparatu zawiera 6 mg żelaza, co stanowi 43% dziennego zapotrzebowania organizmu.

Czy wiesz że...

- Kobieta przed zajściem w ciąże (jak również w ciąży) powinna dodatkowo przyjmować suplementy zawierające m.in. cynk, co zalecone zostanie po uprzedniej konsultacji z lekarzem na podstawie ANALIZY PIERWIASTKOWEJ WŁOSÓW.
Brak cynku w diecie może przyczynić się lub spowodować: niedostateczne wykształcenie cech płciowych,
spowolnienie procesu wzrostu "karłowatość",
choroby skóry,
zaburzenia mowy,
upośledzenie możliwości ruchowych i trudności z chodzeniem,
wypadanie włosów
i wiele innych,-czytaj więcej o cynku

- Dziecko karmione piersią wchłania do 98 % składników odżywczych, a z butelki tylko ok. 3 %.

- Kwas foliowy jest bardzo ważną witaminą z grupy witamin B, która może mieć pozytywny wpływ na zmniejszenie ryzyka wystąpienia u noworodków uszkodzenia rdzenia nerwowego (np. tylnego rozszczepienia kręgosłupa).
odpowiedz

Strona [ 1 ] z 1