Dieta pudełkowa dla osób trenujących

Jak wiadomo osoby, które intensywnie ćwiczą muszą przyjmować znacznie większą ilość składników odżywczych od innych. Właśnie dla nich firmy cateringowe stworzyły specjalny rodzaj diety pudełkowej. Będzie się ona składała z samych zdrowych i wysokiej jakości produktów, tak jak w przypadku diety redukcyjnej, ale z tą różnicą, że tutaj będą to większe i bardziej kaloryczne porcje. Przy tego typu posiłkach specjaliści zwracają również uwagę na to, by znajdowały się w nich składniki szczególnie potrzebne np. przy budowie masy mięśniowej. Wbrew pozorom dieta dla sportowców to nie tylko ryż z kurczakiem, ale również inne składniki.

Dieta pudełkowa – nie tylko gdy chcesz schudnąć!


Jajka w diecie sportowca

Okazuje się, że niezbędnym składnikiem do zbudowania masy mięśniowej są jajka. Wszystko przez to, że stanowią one niezastąpione źródło aminokwasów egzogennych, których nie jest w stanie wytworzyć ludzki organizm. Aminokwasy te wspierają proces powstawania glutationu, który wspiera pracę oraz wpływa na wzrost mięśni. Jaka są również cennym źródłem witamin B6, B12, D oraz E, a także kwasu foliowego, cynku, żelaza, fosforu oraz ryboflawiny. Warto wspomnieć, że wbrew panującemu mitowi można je jeść codziennie.

Dieta pudełkowa – ryby

Ryby, oczywiście te z pewnego źródła potrafią dostarczyć do organizmu wiele cennych substancji odżywczych. Posiadają one nienasycone kwasy tłuszczowe omega – 3, które wspierają budowę masy mięśniowej. W diecie sportowca powinien znaleźć się zwłaszcza tuńczyk, który jest bogaty w wysokiej jakości białka. Zawiera on także wspomniane kwasy omega-3. Dlaczego są one cenne? A dlatego, że pomagają zmniejszać mikrouszkodzenia powstałe na skutek treningu siłowego, a także zmniejszają uczucie głodu proteinowego. Ten pojawia się po zakończonych ćwiczeniach, a zniwelować go można np. suszonym mięsem tuńczyka, które w smaku jest zbliżone do wędzonej wołowiny.

Dieta pudełkowa – nie tylko gdy chcesz schudnąć!


Wołowina w diecie oraz szpinak

Skoro wspomnieliśmy już o tym mięsie to należy wyjaśnić, dlaczego sportowcy powinni z niego korzystać. Mianowicie wołowina jest ważnym źródłem cynku jak i żelaza, które są istotnymi elementami tworzącymi masę mięśniową. Ponadto charakteryzuje się ona dużą zawartością kreatyny. W zawiązku z tym jeśli sportowiec będzie jadł ją w dni treningowe to z całą pewnością będzie w stanie podnosić znacznie większe ciężary. Budowę mięśni wspomaga również szpinak, który idealnie komponuje się z mięsem. Zawiera ona dużą ilość azotanów, a także błonnika, witamin oraz minerałów. Dzięki temu dostarcza do organizmu komórki uczestniczące w procesie wytwarzania tlenu. Co ciekawe przeprowadzono również specjalne badania, które sprawdziły jak działa suplementacja azotanami na trening. I jak się okazuje jest ona w konkretnych przypadkach w stanie znacznie polepszyć wyniki sportowca. Przykłady diet dla dla sportowców można znaleźć tutaj https://www.eatzone.pl/pl-PL/Lokalizacje. Warto sprawdzić, czy dana opcja jest dostępna w żądanej lokalizacji.

Dieta pudełkowa – śniadanie z jogurtem i migdałami

Jogurt i migdały to bardzo dobre połączenie. Ten pierwszy jest źródłem białek oraz węglowodanów, które wspomagają tak wzrost jak i regeneracje mięśni. Trzeba jednak pamiętać, ze najlepsze będą w tym przypadku jogurty naturalne zawierające cukry. Z kolei migdały są źródłem dobrze przyswajalnej witaminy E, która chroni mięśnie przed wolnymi rodnikami. Jak widać dieta pudełkowa dla sportowca powinna zawierać bardzo zróżnicowane składniki. I właśnie tak jest! Należy tylko znaleźć odpowiednią firmę cateringową, która specjalizuje się w dostawach tego typu diet. Następnie powinno się opracować dobry plan treningowy, a na efekty wcale nie trzeba będzie długo czekać.